تبیان، دستیار زندگی
سری دوم خودروهای هیبریدی یورو 5 دیروز تحویل تاکسیرانی تهران شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هوای پاک با خودروهای هیبریدی و یورو 5

سری دوم خودروهای هیبریدی یورو 5 دیروز تحویل تاکسیرانی تهران شد.

بخش اجتماعی تبیان
خودروهای هیبریدی و یورو 5

میثم مظفر از ورود سری دوم خودروهای هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی تهران خبر داد و گفت: در ششمین روز از هفته هوای پاک که با شعار «خودروی پاک، معاینه فنی و هوای پاک» نامگذاری شده، شاهد ورود دومین سری از خودروهای هیبریدی «تویوتا» و یورو 5 «رنو فلوئنس» بودیم.
وی با بیان اینکه این خودروها با سرمایه گذاری بخش خصوصی وارد ناوگان تاکسیرانی شدند، ادامه داد: شرکت های جدیدی که با مدل جدید سرمایه گذاری تأسیس می شوند خصوصیات متفاوتی دارند و خودرو در مالکیت شرکت است؛ یعنی راننده حقوق بگیر شرکت خواهد بود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: رانندگان این تاکسی ها از بین متقاضیان انتخاب و بعد از تأیید صلاحیت های جسمی، پزشکی و طی کردن دوره آموزشی تخصصی در دانشکده تاکسیرانی، تأیید صلاحیت شده اند.
وی افزود: خصوصیت بارز این رانندگان، بالا بودن دانش و مهارت های تخصصی بوده و قرار است برای آنها دوره آشنایی با زبان انگلیسی نیز برگزار شود. در این خودروها تجهیزات ویژه ای نصب شده است، همه آنها به سیستم هوشمند ناوبری از جمله «جی.پی.اس»، مسیریاب و سیستم پرداخت الکترونیک مجهز هستند و حتی حسگرهای تشخیص تعداد مسافر و کنترل ورود و خروج برای این خودروها در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه تلاش می کنیم در سه سال آینده 10 هزار خودروی هیبریدی را وارد ناوگان تاکسیرانی کنیم، گفت: دیروز 50 دستگاه به ناوگان تاکسیرانی افزوده شد اما قرار است این تعداد به 250 دستگاه برسد.


منبع:خبرگزاری تسنیم